Jan slacht omroepbobo's

Slagter_1 Voorzitter Jan Slagter van omroepnieuwkomer MAX gunt ons in Nieuwe Revu een kijkje in het riool van de publieke omroep. En over hoe innig er samengewerkt wordt. Enige citaten:  "..Bij de eerste vergadering die ik bijwoonde weigerde NCRV voorzitter Kees Klop mij de hand te schudden. En KRO’s Ton Verlind liet gelijk weten dat er van een samenwerking nooit sprake kon zijn..".

En over de AVRO: "..AVRO weigert haar programma’s aan Uitzendinggemist.nl af te staan, omdat zij de rechten bezitten. Hoe durf je het verdomme te zeggen, het gaat over centen van de belastingbetaler! Ik kreeg ook ineens een brief van de AVRO advocaat. Dat de titel van ons radio programma Easy Listening aan de AVRO toebehoorde. Dan denk ik, waarom bel je niet gewoon even? Maar nee, ik moest langskomen, met mijn advocaat. Kost ook zo 1000 euro dus ik ben alleen gegaan. Zat ik daar tegenover interim-directeur Eggink en twee advocaten. Dat daar zoveel geld aan wordt besteed terwijl er aan de andere kant vijftig man personeel uitmoet, snap ik niet..".

Over verdiensten: "..Ik krijg een ton, een mooi salaris. Maar dan blijkt dat die Eggink vier ton krijgt..".

Over een ruzie met productiehuis D&D nadat zij de klus verloren aan Palazzina om het programma met Catherine Keyl te maken: "..Toen wij voor Palazzina kozen, begon het konkelen van D&D, dat met vuile leugens en manipulatie de netcoordinator probeerde te bewerken.Ik was in staat mijn auto daar door de puit te rijden..". Verder wil Slagter niet ingaan op het feit dat Catherine Keyl hem naar D&D probeerde te pushen omdat haar vriend Maurits een belang in D&D heeft.

Verder krijgt Marcel van Dam nog even een flinke veeg uit de pan: "..Zo’n Marcel van Dam die MAX een kansloze missie noemde, maar toen we een erkenning kregen, wel meteen belde dat hij een leuk programma voor me had. Wat een opportunistische eikel, en typisch Marcel van Dam.."

4 thoughts on “Jan slacht omroepbobo's

  1. Is hij van Boer en Croon dan? Dag mag hij vast via zo’n interview alvast wat nieuwe ideeen spuien die dat zooitje uitschot mag komen ‘implementeren’…

    Reply

Leave a Reply

