De toon van Talpa

Gooisvr_1Het realisme is terug bij Talpa. Op gepaste toon werd gesproken over dingen die goed, maar ook fout gingen afgelopen seizoen tijdens de winterpresentatie. Waarvan de meeste programma’s al wel bekend waren. In de hoeveelheid nieuwe producten die Talpa presenteert, schuilt ook een gevaar. Als je wilt dat je producten op de schappen te vinden zijn, dan moet er…

campagne gevoerd worden. Op programmaniveau. Voor Talpa is te hopen dat ze dat niet vergeten. Er werd nauwelijks een woord aan marketing gewijd. Programmadirecteur Remko van Westerloo was de grootste realist. Er werd niet meer gerept over de belofte van 12% marktaandeel in 20-49 jaar over heel 2006. Maar er werd de ambitie door hem uitgesproken in het najaar de 10% te kunnen halen met de nieuwe programmering. Waarbij een horizontale vooravond vervolgens door thematische avonden wordt ingevuld (zondag: familie, maandag reality, donderdag vrouwen etc). Van Westerloo voegde toe: "..als het met deze programmering niet meer lukt, dan weet ik het ook niet meer.." Verder werd door Ronald Goes ook de tweede Talpa zender aangekondigd. De uitzendstraat is bijna klaar en de licentie is binnen.

Advertisements

6 thoughts on “De toon van Talpa

  1. “De uitzendstraat is bijna klaar en de licentie is binnen.”
    Ze hebben het makkelijkste maar eerst gedaan. Een uitzendstraat kost tegenwoordig bijna niets meer en een uitzendlicentie heb je binnen 6 weken na aanvraag.
    Maar nu nog de programmering, distributie, marketing etc. etc. Het echte werk dus.

    Reply
  2. Er komt helemaal geen tweede zender van Talpa. Het is alleen maar free publicity zoeken wat ze doen. Nou we staan te trillen hoor hier in Hilversum!

    Reply
  3. @(geennaam) – Waarom zou je moeten trillen in Hilversum bij het horen van dit bericht ? Ik begrijp hem niet, er wordt een 2e zender gestart en dat is toch alleen maar positief ? Meer programma’s dus meer kans dat er iets leuks voor je bij zit.

    Reply
  4. Met de zenduitbreiding op talpa 1 (tien)heeft men een geweldige kans gemist door hier alleen maar reclame en herhalingen op te zetten.
    Met bijvoorbeeld kinderprogramma’s/cartoons(tom en Jerry/Pink Panyher etc.) had men een extra markt op de dag aan kunnen boren

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s