Omroep is kleinzielig en ouderwets

Drill2 In de Volkskrant een interview met BNN baas Laurens Drillich. Wat citaatjes:

"..BNN moet komisch, informatief, diepgaand en plat tegelijk zijn.."

"..Als ik te gast zou zijn bij Spuiten & Slikken zou ik zo min mogelijk proberen te zeggen, ik ben best een preuts mens.."

"..Drugs doe ik af en toe. Marihuana. Coke. Maar ik ben 42 zit niet in de scene. Ik werk, ik sport en ga vroeg naar bed.."

"..Vorig jaar hadden we er twee die boven de twee ton zaten: Katja en Bridget. Volgend jaar hebben we alleen Patrick Lodiers die in de buurt komt van de 158 duizend euro.." (Drillich zelf verdient 166 duizend euro).."

"..In de tijd als directeur bij Endemol in Mexico verdiende ik netto..

meer dan het dubbele.."

"..Het verzet van de omroepen tegen de nieuwe indeling vind ik achterhaald, kleinzielig en ouderwets. Ik vind de opstelling van de KRO bijzonder kwalijk. De voorzitter en de directeur zeggen gewoon: eerst de KRO en dan heel lang niks. Ook de VARA was ronduit star en de AVRO is dat nog steeds. De AVRO maakt het iedereen heel erg moeilijk doordat ze tegen alles en iedereen rechtzaken aanspannen. We kunnen het vreemd genoeg het beste vinden met de EO. Dat zijn realistische mensen. EO-ers liegen niet.

"..met NOVA praten we over een dagelijks actualiteitenrubriek. Een soort Daily Show. Dat is een komisch nieuwsprogramma. Maar dat is hartstikke moeilijk. Dat hangt erg op de presentator en je moet heel veel goeie schrijvers vinden.."

"..Over vijf jaar ben ik zeker weg bij BNN. Geen twijfel mogelijk. En wel eerder ook. Dan ga ik denk ik echt veel geld verdienen. Ik heb een pensioengat, ik ben gescheiden, ik betaal alimentatie en ik heb veel vrienden in mijn omgeving de afgelopen jaren zien binnenlopen. Dat doet wel eens pijn.."

5 thoughts on “Omroep is kleinzielig en ouderwets

  1. Bah, zo’n half moderne veertiger. Ik heb echt een pesthekel aan zulke lui. Inderdaad, vlug opzouten, halve junk. Je koopt zeker ook een cabrio om die midlifecrisis te onderdrukken.
    Ga maar lekker ergens binnenlopen.
    Overigens heeft BNN redelijk veel succesvolle programma’s de afgelopen jaar(en) gebracht.

    Reply
  2. Bnn en humor.. Waar dan?? De Lamas? Veel Nederlanders noemen dat humor.. Maar dat is ook een beetje het level wat we in dit land zijn gewent. In de Lamas wordt er wat afgelachen om de zogenaamde leuke humor, wat dan ook echt uit de tenen moet komen. Dat dit programma prijzen heeft gewonen verbaast mij ook niet, want dat laat zien dat een Nederlander absoluut geen gevoel voor humor heeft. Dan hoor je wel eens van “de Lamas dat is echt hartstikke leuk en lachen.” Het leukste ervan is dat ze exact kunnen vertellen welke stukken er leuk waren. Dit gaat meestal over 30 seconde echte humor in het hele programma en meestal komen de grappen van dezelfde acteur. De rest komt het beste tot zijn recht als ze als individu optreden of gewoon stoppen om de lolbroek te willen zijn. Ik kan begrijpen dat de Lamas in dit land aanslaan, want als je naar Hollandse films kijkt is de humor over het algemeen ook ver te zoeken. Voor diegene die van Hollandse onderbroekenlol houdt is de Lamas een hele traktatie. Dan hebben ze ook nog het lef om audities te houden en commentaar te leveren op mensen die ook denken dat ze leuk zijn. Het grappige is dat die mensen nou exact doen wat ze bij de Lamas doen en denken. “ik moet leuk zijn, even naar een grap zoeken, Oh, Oh wat ben ik weer grappig.. Ook al roep ik poep lachen de mensen nog.. Wij als Lamas zijn zo funny!!!” dat stralen de kandidaten die audities doen dan ook uit. Dit zijn meestal ook de vaste kijkers van de Lamas. Maar die mensen worden dus beoordeelt door een jury die zelf niet eens begrijpt wat humor nou eigelijk echt inhoud en zeker bij improvisatie. Humor en Bnn gaan niet samen al vinden zij dus van wel.. Ja soms is negatief zelfkritiek erg moeilijk en vooral voor een omroep als Bnn, die zo jong en multiculti wil overkomen, maar het in feite helemaal niet zijn.

    Reply

Leave a Reply

