NSE is Reinout's dieptepunt

Oerlemans_3 Tijd voor terugblikken, rijtjes, lijstjes etc. Ook voor Reinout Oerlemans – CEO Eyeworks – in de Telegraaf:

"..Om de stijgende lijn voor Eyeworks vast te houden richten we ons op internationaal en Nederlands drama.."

"..Nederlands was van huis uit een een leuke open markt waar veel nieuwe ideeen konden opkomen. Zenders nemen nu…

minder risico. Er wordt meer gekeken naar naar programma’s die in andere landen al hebben gescoord. RTL heeft dit jaar 12 nieuwe titels gebracht. Waarvan elf aangekocht.."

"..Trots ben ik op Sterren Dansen op het IJs (SBS6), NSE (Talpa) zie ik als een persoonlijke nederlaag. De grootste teleurstelling van dit jaar, omdat we er wel keihard aan gewerkt hebben. Ook ik heb voor dit programma met mijn poten in de modder gestaan.."

"..Het is vervelend dat RTL boos reageerde op het ijsdansformat op SBS6, maar je moet als producent scherp blijven. Het is af en toe op eieren lopen. We zijn door SBS6 gewoon gevraagd om dit programma voor hen te maken.."

"..De internationale drive is ook een van de redenen dat ik gestopt ben met de TV Show. Het was de moeilijkste en pijnlijkste keuze van dit jaar.Ik kon zo’n instituut gewoon niet op mijn schouders nemen, terwijl ik zo druk met het bedrijf bezig ben.."

"..In 2007 presenteer ik wel bij de TROS exclusief  6 tot 8 programma’s. In de trant van De TV kijker van het Jaar.."

Advertisements

2 thoughts on “NSE is Reinout's dieptepunt

  1. AMSTERDAM – Blijft Sport 7 John de Mol dan eeuwig achtervolgen?

    Sinds deze week heeft Europa er een nieuw media-imperium bij. KKR en Permira hebben voor 3 miljard euro de grootste commercixc3xable zender van Duitsland, ProSiebenSat1, gekocht. Beide opkoopfondsen waren al eigenaar van SBS Broadcasting en willen de stations nu samenvoegen tot een mediaconcern dat de strijd aankan met de marktleider RTL.

    Deze uitkomst van de strijd rond ProSieben xe2x80″ onder meer PCM-eigenaar Apax en Silvio Berlusconi grepen mis xe2x80″ zal bij De Telegraaf Media Groep (TMG) met instemming zijn begroet, en bij Talpa met gemengde gevoelens zijn ontvangen. Want De Telegraaf heeft wellicht wat Talpa graag zou willen hebben.

    TMG kocht ooit voor 55 miljoen gulden (25 miljoen euro) een belang van bijna 30 procent in SBS, met de zenders SBS 6, Net 5 en Veronica. Die belegging bleek vorig jaar al een schot in de roos, toen KKR en Permira 2,1 miljard euro betaalden voor het moederbedrijf SBS International. Nu de fondsen ook ProSieben hebben, zit TMG strategisch en financieel helemaal goed.

    Vorig jaar kon TMG de Nederlandse SBS-zenders overnemen. Het bedrijf koos echter voor een belang van 20 procent in SBS International, onder meer omdat uitgevers van de Mediawet maximaal 35 procent in een tv-zender mogen hebben. De Telegraaf had SBS dan moeten doorverkopen, bijvoorbeeld aan Talpa. John de Mol wil SBS dolgraag hebben, om de zenders samen te voegen met het eigen, weinig succesvolle kanaal.

    Door de jongste aankoop van KKR en Permira zit De Telegraaf in een zetel en staat John de Mol voorlopig buitenspel. Volgens insiders peinzen de fondsen er niet over de Nederlandse tak aan De Mol te verkopen; het is een van de best lopende SBS-onderdelen. De Mol zou zich kunnen inkopen in het nieuwe media-imperium, maar Permira en KKR hebben hem niet nodig.

    De vraag voor De Mol is dus wat De Telegraaf precies heeft, en wat het er mee gaat doen. Bij de aankoop van de 20 procent in SBS International hield TMG xe2x80x98bepaalde rechtenxe2x80x99 bij een eventuele verkoop van SBS of SBS Nederland. Een woordvoerder wilde vrijdag niet zeggen of het bedrijf dus nog steeds SBS 6, Net 5 en Veronica in handen kan krijgen.

    Mocht dat zo zijn, dan is het nog de vraag of de uitgever de zenders wil verkopen aan De Mol. Die zal er veel geld voor overhebben en bovendien zijn de banden tussen beide bedrijven niet slecht: nog onlangs schoot de chef Privxc3xa9 van de krant, Wilma Nanninga, Talpa te hulp, door mee te doen aan het matig bekeken De Gouden Kooi.

    Maar aan de andere kant wordt de Mediawet wellicht versoepeld, zodat TMG meer mag gaan doen met tv. En aan de laatste samenwerking met De Mol denkt De Telegraaf ook niet graag terug: het roemloos mislukte Sport 7.

    Bron: Volkskrant.nl

    Reply
  2. Ik denk dat het een verkeerde gedachte is dat De Mol SBS wil kopen. Ik denk eerder andersom…althans, SBS koopt Talpa. De Mol maakt dan de deal dat hij hofleverancier wordt met zijn Talpa content.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s