Top 10 zondag

Het Schaep zakte nog verder door zijn 5 pooten. En leverde alweer een paar honderduizend kijkers in. Verder is het een gek gezicht om RTL4 met een aandeel van onder de tien procent in het rijtje te zien staan. Talpa’s Tien kon wel weer een opkikker gebruiken na een week van afzeiken. Met voetbal en loterij de nummer 1 van gisteravond.Schaap_georgina_1

1. TIEN 15,8%
2. RTL5 12,4%
3. NED1 11,8%
4. SBS6 11,6%
5. RTL4 9,9%
6. VERON 5,7%
7. NET5 5,4%
8. RTL7 4,2%
9. NED2 3,2%
10. NED3 2,3%
Marktaandeel 20-49k, 18-24u, SKO
Advertisements

One thought on “Top 10 zondag

  1. Telegraaf troeft De Mol af

    Telegraaf Media Groep is spekkoper bij de overname van ProSiebenSat1 door KKR en Permira. John de Mol staat erbij en kijkt ernaar.

    Het te pas en onpas opduikende gerucht dat John de Mol SBS zou willen overnemen kan de wereld uit. Nu KKR en Permira Duitsland’s grootste commercixc3xable zender ProSiebenSat1 hebben gekocht en gaan samenvoegen met SBS Broadcasting, lijkt het helemaal uitgesloten dat SBS naar De Mol gaat

    Onlangs bracht De Telegraaf het ‘ nieuws ‘ weer een keer dat De Mol SBS zou willen hebben. Het zou De Mol niet om SBS Broadcasting te doen zijn. Aankoop van dit moederbedrijf, waar Permira en KKR vorig jaar 2,1 miljard euro voor neertelden, is zelfs voor De Mol een flinke kluif. En wat moet hij met tv-zenders in de rest van Europa ? Nee, voor De Mol is vooral dochter SBS Nederland interessant. Dat heeft de zenders SBS6, Net 5 en Veronica.

    Het was al onwaarschijnlijk dat KKR en Permira hun Nederlandse zenders zouden willen verkopen. Die maken 40 procent van de omzet uit. En nu SBS Broadcasting samen met ProSiebenSat1 de strijd aangaat met RTL is het nog onwaarschijnlijker dat er succesvolle zenders worden afgestoten.
    Nu ligt het anders. Wat voor De Mol overblijft is om zich in te kopen bij de nieuwe mediagigant. Maar waarom zouden KKR en Permira dat willen? Ze hebben het huidige Talpa (sinds dit weekend Tien) niet nodig.

    Telegraaf Media Groep (TMG) is de Nederlandse winnaar bij deze miljardendeal. Dat had ooit een belang van 27 procent in SBS Nederland (gekocht voor 25 miljoen euro). Toen dat werd overgenomen door KKR en Permira zette TMG dat om in een 20 procentsbelang in het nieuwe SBS Broadcasting. Dat werd betaald met de opbrengst van het 27 procentsbelang (stond voor 39,3 miljoen euro in de boeken) en een bijbetaling van 18 miljoen euro. Het huidige belang van 20 procent in SBS Broadcasting staat voor 66,9 miljoen euro in de boeken. Naar verluidt verkreeg TMG bij de deal een preferentie op de zender Veronica en het blad Veronica Magazine. Samen met KKR en Permira is TMG eigenaar van een nieuw groot media-imperium.

    TMG liet vrijdag weten met KKR en Permira te kijken naar de mogelijkheden en gevolgen van de samenvoeging van ProSiebenSat 1 met SBS Broadcasting. De Mol zal met jaloerse blik naar TMG kijken. Die bezit waar hij van droomt.

    De geruchten over interesse van De Mol voor SBS werden gevoed door de tegenvallende resultaten van Talpa. Het bezit van SBS6 zou een mooie uitweg kunnen zijn voor De Mol. Dan heeft hij een succesvolle zender waarop hij zijn Talpa-programma’s kwijt kan.
    Dat Talpa en SBS september dit jaar de strijdbijl begroeven over het gebruik van de zendernaam ‘Tien’ en de overgang van het programma ‘Expeditie Robinson’ van SBS naar Talpa werd gezien als een signaal van een -toekomstige- innige band tussen Talpa en SBS.

    Bron: FemBusiness

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s