Top 10 zaterdag

Op een sleper van Smit-Tak zou X Factor kandidate Dorine als scheepstoeter niet misstaan, maar de X Factor moet ze nu toch echt verlaten. Sharon (foto) lijkt de gedoodverfde winnares te zijn. De kijkcijfers van de talentenjacht op RTL4 blijven rond de 1,4 miljoen hangen. En dat zal vast onder de doelstelling zijn. Waar RTL4 de uitslag show rondom het ijsdansen schrapte, haalt die van SBS6 nog makkelijk een miljoen kijkers. Sharon_half_1 

1. NED1 16,8%
2. RTL4 16,3%
3. SBS6 12,2%
4. NET5 6,4%
5. RTL7 6,3%
6. TIEN 5,5%
7. RTL5 5,4%
8. VERON 5,2%
9. NED3 4,9%
10. NED2 3,4%
Marktaandeel 20-49k, 18-24u, SKO
2 thoughts on “Top 10 zaterdag

  1. Dat schreef ik vorige week al:

    “Weinig aansprekende kandidaten, wat lager niveau dan in de Idolsdagen & een bijna voorgekookte uiteindelijke winnares (Sharon).”

    Hoef je overigens geen Yomanda voor te zijn. Ik ook niet.

    Tot nu toe stelt X-factor erg teleur:

    “Weinig aansprekende kandidaten, wat lager niveau dan in de Idolsdagen & een bijna voorgekookte uiteindelijke winnares (Sharon).”

    Het is dus niet zo spannend, dus proberen ze het zo (met een geacteerde ruzie tussen de juryleden, red.) nog een beetje spannend te maken.”

    Maar ook dat schreef ik vorige week al. Lang leve het recyclen van de eigen mening!

    Een Heel Wijs Man sprak ooit (ik zal zijn naam niet noemen): “Alles op televisie is nep!”.
    Daar ben ik het overigens niet geheel mee eens, maar in dit geval dus wel.

    Ik heb de indruk – en dan ga ik wel iets heel heftigs roepen – dat dit hele X-factor circus in het leven is geroepen om 1 nieuwe A-ster of A-artiest te maken (qua naamsbekendheid). Haar naam is Sharon. Sharon zal vervolgens in allerlei A-musicals van Joop van den Ende c.s. gaan schitteren. Iedereen blij & zo is de cirkel weer rond.

    Trouwens: is het u opgevallen dat in deze formule niet de zich blauw sms’ende kijkers, maar de jury steeds het laatste woord heeft over wie er moet vertrekken? De invloed van de kijker is dus zeer miniem.Dit als argument voor mijn bewering over Sharon.

    Reply

Leave a Reply

