John de Mol zelf

De_molHet is John de Mol-weekend. Ook de man zelf aan het woord:

"..Ik ga bijna denken dat het aan mijn persoon ligt. Alles wat we bij Tien doen, wordt ontvangen door een hele batterij criticasters. Serieus, het is bijna interessanter om te onderzoeken wat die critici beweegt dan wat mij beweegt.."

"..Ik heb steeds de verwachting uitgesproken dat we er ongeveer drie jaar over zouden doen en nog toegevoegd dat ik dacht dat we..

tien nieuwe programmaxe2x80x99s zouden moeten maken om er twee succesvol te laten zijn. Omdat dat altijd zo is. Die nuanceringen zijn in het rumoer ten onder gegaan. Het enige wat ik doe, is proberen goede televisie te maken en ik omring me daarvoor graag met de beste mensen. Ik doe dat ook nog eens vanuit mijn eigen portemonnee. Ik gooi geen cent belastinggeld over de balk, ik investeer volop in Nederlandse producten en ik hou met mijn investeringen een belangrijk deel van de entertainmentindustrie aan het werk.."

"..Voor de komende tijd hoopt De Mol dat Tien een rustiger jaar tegemoet gaat waarbij de kwaliteit het gaat winnen van het sentiment. De tegenvallende kijkcijfers wijt hij voor een deel ook aan xe2x80x98oudexe2x80x99 tv-toestellen. Het komt in mijn overtuiging ook omdat op veel tvxe2x80x99s onze zender nog niet is gevonden. Hoe meer nieuwe tvxe2x80x99s worden verkocht, hoe beter het wordt. We zitten daarin nu overal in de automatische voorprogrammering. Over een jaar, twee jaar gaat het dus vanzelf beter.."

"..de stroom van negativiteit die we de afgelopen anderhalf jaar over ons heen hebben gehad, heeft ook een positief effect. Binnen het bedrijf heerst echt het wijgevoel. We werken met zxe2x80x99n allen kei- en keihard. Bloed, zweet en tranen, wij tegen de rest van de wereld.."

5 thoughts on “John de Mol zelf

  1. Quote: Het enige wat ik doe, is proberen goede televisie te maken en ik omring me daarvoor graag met de beste mensen. Ik doe dat ook nog eens vanuit mijn eigen portemonnee. Ik gooi geen cent belastinggeld over de balk, ik investeer volop in Nederlandse producten en ik hou met mijn investeringen een belangrijk deel van de entertainmentindustrie aan het werk.

    Daar heeft John volkomen gelijk in. Hij gooit geen cent belastinggeld over de balk met zijn tv zender. Vanwaar al die kritiek? Als je niet wil kijken kijk je toch gewoon iets anders? 😉

    Reply
  2. Dat het begint af te zwakken? Je moet toch een doel voor ogen hebben? Ja, het wil natuurlijk niet zeggen dat je je doel ook exact gaat halen. Als je geen doel hebt, kun je nergens naartoe streven en kom je uiteindelijk ook nergens. Maargoed dat is altijd zo, je stelt je doelen bij, je past dingen aan etc.

    Reply
  3. Allereerst een enorme bewondering voor deze mede hagenaar voor wat die heeft bereikt. Maar ik geloof dat die nu een een beetje de Stephen King van de TV aan het worden is, de meest gruwelijke horror snerarios worden in zijn brein gevormd en dat die dan ook nog op je TV te zien zij, dat verontrust mij. John noemt dat in NOVA intressante TV, wel John het word tijd dat je dan een goede psychiater in de hand neemt of gewoon weer een lekker wijf, want echt als de samenleving er zo gaat uitzien, zoals jij dat bijvoorbeeld met de Gouden Kooi showt, dan ben je ziek. Stop dit programma z.s.m of breng het naar de nachturen. Echt je hebt meer kreatieve talenten en als je voelt dat je ze niet meer hebt, ga lekker van je geld leven, maar bederf onze samenleving niet

    Reply

Leave a Reply

