Afscheidstournee Tien begonnen

Ek21tienVandaag ging het EK onder 21 van start op Tien. Het laatste grote evenement dat Tien ooit nog zal verslaan. Want naar verluid zijn RTL en Talpa er uit (ja, nu echt zeggen ‘ze’). In het nieuwe televisieseizoen zal RTL met vier zenders de oorlog aangaan met SBS. De aankondiging zal snel volgen. Helaas moeten we…

constateren dat het John de Mol het niet gelukt is een derde sterke marktpartij neer te zetten naast RTL en SBS. En dus zullen de kranten vol staan en zijn er vele vragen:

– Hoe worden de nieuwe zenders ingedeeld?

– Voetbal op RTL4?

– Een herhalingszender of een vrouwenzender als nummer vier?

– Keert Jack Spijkerman terug in het onderwijs?

– Wat gebeurt er met al het personeel dat massaal overstak van RTL en SBS naar Talpa?

– Mag Wilfred Genee terug naar RTL?

– Gaat Beau vrolijk terug naar RTL met Deal or no Deal?

– Krijgt John de Mol de schuld van alles?

– Emigreert Linda definitief naar Duitsland?

– En nog vele andere vragen, wie heeft de anwoorden?!

31 thoughts on “Afscheidstournee Tien begonnen

  1. Het zou wel netjes zijn tegenover alle medewerkers, als ze nu duidelijkheid krijgen over hun toekomst. Ze wachten nu al drie onzekere maanden sinds de aankondiging van Fons van Westerloo dat RTL de zender Tien zou gaan overnemen.

    Reply
  2. John de Mol zal wel weer overal de schuld van krijgen. Het gezeik sinds “Tien” zal nu weer gaan toenemen. Pff ik erger me nu al weer aan de reacties die zullen komen.

    Reply
  3. Jammer dat het niet is gelukt om Talpa/Tien van de grond te krijgen in Nederland. Zeker het eerste half jaar bood de zender een ongekend vernieuwend en kwalitatief pakket aan programma’s en crossmediale doorvertalingen daarvan. We nemen afscheid van het duurste Nederlandse televisie experiment ooit. Jammer dat John de Mol niet stug heeft doorgezet en zichzelf vijf jaar heeft gegeven om Tien echt op de kaart te krijgen. Ik had verwacht dat hij een veel langere adem zou hebben in deze. Het voelt nu toch alsof ze na amper twee jaar de handdoek in de ring gooien.

    Reply
  4. John de Mol had Leo van der Goot vanaf de start van zijn zender in moeten huren, dan was het allemaal heel anders gelopen. Leo is xc3xa9xc3xa9n van de weinigen die John tegen had durven spreken, in tegenstelling tot alle jaknikkers die nu bij Talpa zitten en de zender naar de kloten hebben geholpen.

    Reply
  5. Nou volgens mijn bronnen weet RTL nog steeds niet waarom ze het zouden doen. De grote verassing zou wel eens kunnen zijn dat RTL zegt het niet te doen. Pas dan staat John de Mol in zijn hemd.

    Reply
  6. Natuurlijk gaat RTL samen met Tien. Daar zal Fons van Westerloo persoonlijk voor gaan zorgen. Als echte familieman zal hij regelen dat de familieleden en hun naaste aanhang, die nu nog bij Tien zitten, een functie krijgen bij RTL. Het volgende scenario gonst dan ook door het RTL gebouw: RTL4 Programma Directeur Wim ter Laak wordt vervangen door RTL5 Programma Directeur Erland Galjaard, zodat er bij RTL5 een functie vrijkomt voor Remko van Westerloo, de thans heel veel afwezig zijnde Programma Directeur van Tien. De slechte resultaten van RTL4 worden intern namelijk geheel toegeschreven aan Wim ter Laak. Fons van Westerloo en Bart in ‘t Hout nemen vanzelfsprekend geen enkele verantwoordelijkheid bij mislukkingen en schuiven deze door naar de lagen onder hen. Wanneer er successen geclaimd moeten worden, staat ze natuurlijk wel vooraan. Kan Leo van der Goot niet terugkomen?

    Reply
  7. Ik geloof niets meer van deze berichten. Dit roepen mensen al 3 maanden en nog steeds is er niets duidelijk. En in September begint het nieuwe seizoen weer. Ik neem aan dat ze voor die tijd de najaarschema’s klaar moeten hebben alle zenders. Of Talpa en RTL nou ja of nee samen gaan. Is er al iets bekend wanneer er een persbericht komt?

    Reply
  8. Sandra, half augustus begint het seizoen tegenwoordig (remember de ijsdansoorlog).

    En daarom moeten ze nu wel haast maken en dat zullen ze ook zeker zien.

    Volgende week komt het naar buiten is de verwchting…………………..

    Reply
  9. Het persbericht komt naar buiten op woensdag 13 juni, 18.00!!

    Sandra, kap toch eens met dat persbericht. Dat bericht komt vanzelf wel een keer naar buiten, en dat op het moment dat dit het meest interessant is voor alle partijen.

    Reply
  10. Het persbericht komt naar buiten op woensdag 13 juni, 18.00!!

    Sandra, kap toch eens met dat persbericht. Dat bericht komt vanzelf wel een keer naar buiten, en dat op het moment dat dit het meest interessant is voor alle partijen.

    Reply
  11. PERSBERICHT KOMT 12 JUNI OM 14.00 UUR
    Persbericht komt 14 juni om 16.00 uur
    Persbericht komt 18 juni om 11.57 uur

    Ik heb nu al zoveel zelfverzekerde, zelfovertuigde, data gehoord. NIEMAND weet iets en iedereen lult of ie alles weet. Insiders zijn er niet want de echte insiders laten hier niet zulke berichten achter. Verder weet niemand iets!

    Reply
  12. De Gouden Kooi: tv om van te walgen

    donderdag 7 juni 2007 15:46

    Tijdens het zappen stuitte ik eerder deze week op het programma Jensen!. Dat is op zich al geen tv op hoog niveau, maar de gasten uit het Talpa-programma De Gouden Kooi, die hij deze keer op de sofa had genood, waren nog een graadje erger.

    Op de bank hing de twintiger Jaap en zat de negentienjarige Amanda. Jaap leek er trots op te zijn dat hij in het huis had overgegeven en vervolgens door zijn eigen kots had liggen rollen. Ook had hij het huis en de schoonmaaksters ermee besmeurd.

    Treiteren
    Op de bank was het ook heel gezellig. Jaap wees er voortdurend op dat de borsten van Amanda nep zijn en op zijn weblog King Jaap (gezien zijn gedrag ligt Jaap Aap wellicht meer voor de hand) noemt hij haar xe2x80x98stoephoerxe2x80x99. Voer voor psychologen, maar die waren er niet bij.

    Amanda bracht op haar beurt herhaaldelijk onder de aandacht dat Jaap stinkt en meldde dat hij xe2x80x98een kleintjexe2x80x99 heeft. Hoogste doel in het huis lijkt te zijn om elkaar weg te treiteren en dat werd op de bank voor het oog van de natie voortgezet. Nu werden er onlangs veel vraagtekens geplaatst bij de donorshow, maar ik vind dit programma al met al veel kwalijker.

    Agressieve aap
    Ook al droeg hij een pak, Jaap had nog het meest weg van een uit de kooi gebroken agressieve aap, die nodig eens onderzocht moet worden. Hij had er alles voor over om de prijs te winnen en zou moord en doodslag niet uit de weg gaan, zo zei hij letterlijk. Nu zal dat laatste mogelijk met een korreltje zout genomen moeten worden, maar helemaal zuiver keek hij nu ook weer niet uit de ogen.

    De deelnemers lijken een rol te spelen, maar niet te beseffen waar die ophoudt. In de uitgezonden fragmenten liggen naast pesterijtjes, daarom geweld en opstootjes continu op de loer. Het zal je kind maar wezen, dat in dat huis zit.

    Morele vervuiling
    Nu is het niet zo moeilijk om mensen voor tv-roem en geld, de gekste dingen te laten doen. Menno Buch begon er indertijd mee en een programma als Temptation Island zet een premie op overspel. Het is echter de vraag of je dat gegeven als tv-maker ook moet exploiteren. Talpa heeft de inwoners met de belofte van goud niet alleen geketend, maar maakt er halve beesten van.

    Het recht van de sterkste geldt. Misschien kan men in een volgende versie gelijk ook wat honkbalknuppels meegeven. Het moge zo zijn dat Talpa nog geen wettelijke grenzen heeft overschreden, maar de zender doet wel aan morele vervuiling.

    Op de website van de zender wordt gerept van xe2x80x98een uniek tv-experiment met een historisch hoge prijs als inzetxe2x80x99. Maar wie bepaalt de uiteindelijke prijs van de maatschappelijke vervuiling? Of de hoge prijs als de schermutselingen nog eens echt uit de hand lopen?

    Overigens heeft Jaap op deze blog gereageerd. Lees hier wat hij over mij schrijft:

    Oh jaaaaaa hoor. Weeeeer een journalist in de bocht tegen THE GODFATHER. Fokking hel stelletje sukkels?! Vraag eens aan Marcel Verreck hoe het met journalisten afloopt die mij tarten. Nu ga je xe2x80x98t krijgen ook!

    WELKE FAN VERDIENT EEUWIGE ROEM DOOR DIT BERICHT EVEN BIJ PAUL & ELSVIER TE BEZORGEN

    Check deze link naar Elsevier, waar Lieben voor schrijft. Hij publiceert op persoonlijke titel, dus voordat ik de tirade tegen Lieben begin, wil ik zeggen dat Elsevier buiten mijn verbaal nucleaire clash met Pistole Paultje staat.

    Hoe durf jij de vriend van De Gouden Kooi, Robert Jensen, van laag niveau te betichten? Die gast is briljant en jij zal nooit, maar dan ook echt NOOIT zijn journalistieke succes evenaren. Zelfs niet 1%. Als je een beef hebt met mij mijn beste Paul, houd dan onschuldige goedzakken als Jensen erbuiten!

    Als jij twijfelt aan het feit of ik echt trots was om over alles & iedereen hier heen te kotsen, kom dan met je asomuil naar de kooi! Kom dan! Kom dan! Dan zal ik eens over jouw Jostiband hoofd heen kotsen! Weet je wat? Laat ik het meteen toppen. Jij hebt de eer om door mij hoogstpersoonlijk in je bek te worden gescheten!

    Dus lieve Paul, mag ik ff lekker in je bek schijten!

    Oh neeeeeeeeee he. Hetgeen wat ik met volle overtuiging meen, dat ontkracht je juist xe2x80x98met een korreltje zoutxe2x80x99. Vraag eens aan Palma hoe het ook alweer zat xe2x80x98met een uitgekotste bitterbalxe2x80x99. HAHAHAHA.

    Die amateur ontkracht dus dat ik in staat ben een concurrent te vermoorden in de finalefase. Ben je stom ofzo? Als je zeker weet dat de cameraxe2x80x99s verkeerd gericht staan, dat de regie even niet oplet. (dat soort momenten zijn er af en toe kan ik je als insider vertellen) Je weet zeker dat je er mee wegkomt. xe2x80x9cOh jeetje, ik zag mijn medefinalist xe2x80x98ineens spontaanxe2x80x99 uitglijden in de douche en een nekje breken.xe2x80x9d Je doet wel net of je het afkeurt, maar voor slechte 1 dode, win jij een miljoen euro!! TERINGGGGG lijkt me duidelijk. Afmaken en snel een beetje!

    Ik moet Paulus de Boskabouter wel gelijk geven dat ik op een losgebroken aap lijk. Ik ben namelijk familie van Bokito. Lees dit bericht maar dat ik eerder schreef over neef Bokito.

    En Paulxe2x80xa6.doe niet zo xe2x80x98old schoolxe2x80x99 door over de donorshow te beginnen. Daar ben ik al uitgebreid op ingegaan. Check dit oude bericht maar.

    En jij begint erover dat De Gouden Kooi xe2x80x98morele vervuilingxe2x80x99 is?! Gozertje, ik kan oprecht zeggen dat De Gouden Kooi mijn morele verlosser is. Ik kan eindelijk ergens net zo zijn als dat ik thuis ben. Ik voel me bevoorrecht hier te zitten. Dat ik alles kan slopen wat ik wil en dat de rekening naar Talpa gaat. Heeeeeeerlijk!!!!!

    Bron: Elsevier.nl

    Reply
  13. Ja tuurlijk, hahaha!

    Als de deal tussen RTL en Talpa niet door zou gaan dan zou RTL per direct zijn gestopt met het promoten van De Gouden Kooi. Vanavond zitten er namelijk (al)weer 2 bewoners bij Jensen! op de bank.

    En ze gaan echt niet een programma van de concurrent zo aanprijzen, daar moet meer achter steken.

    Reply
  14. @ RTL*NL

    En dat JENSEN de laatste keer dat DGK een absoluut seizoen reccord vestigde met 12.3% madl en het feit dat sinds dien de kijkcijfers van JENSEN niet meer onder de 350.000 zijn geweest wegen voor het management van RTL5 helemaal niet mee om DGK nog een keer op de rode bank te zetten?

    Geloof je het zelf???

    Reply
  15. @ Michael:
    Dat heeft er echt niets mee te maken hoor. Dat is wel een heel verregaande conclusie zeg, dat het door de bewoners van De Gouden Kooi is gekomen dat de kijkcijfers ook in uitzendingen daarna meer dan 350.000 bedroegen.

    En dan nog deze kijkcijferaantallen vind ik ook niet echt goed.

    Reply
  16. Knallende kurken deze maand bij Veronica. Dankzij de goed bekeken Meimaand Filmmaand behaalde de zender een enorm hoog marktaandeel in de boodschap-pers doelgroep 20-49 jaar. In deze doelgroep bleef RTL ook in mei weliswaar marktleider, maar zoals de aartsrivaal in zijn persbericht opgetogen meldde: ‘het verschil tussen SBS en RTL was buiten de zomer nog nooit zo klein’.

    Reply
  17. Dit lijkt me een goed scenario:
    RTL 4 blijft familie zender. Alle suffe familie programma’s van Tien gaan daar naar toe. Rtl 5 blijft herhalingszender. RTL 7 gaat sport uitzenden. GP van RTL 5 en voetbal van Talpa gaan daar naartoe. Met een grote knipoog naar het mislukte sport 7 avontuur van een paar jaar terug. De naam Tien verdwijnt en wordt een nieuwe zender: RTL plus of nog veel beter TV538. John wilde altijd al een tweede zender naast talpa. Had goed TV538 kunnen zijn. Nu is het aan RTL om zijn plannen waar te maken 🙂
    En die wild er toch al een zender bij. RTL 8 of RTL 10 is geen optie voor een jongerenzender. Daarvoor heeft RTL een te suf imago.

    Reply
  18. volgens mij gaat het zo tien wordt RTL 8 en De Mol start 2de TV Zender Onder de Naam TV 10 want dan heb in het media landschapje de volgende zenders NED 1.2.3 RTL 4.5.7.8 SBS6&NET5 TV 10 en Comdy Central 11 en dan moeten we alleen nog een net 9 krijgen dus ik zeg er zal nog wel een zender bij komen

    Reply

Leave a Reply

