Oerlemans: De Mol weer concurrent

Reinout_oerlemans_eyeworksDe Volkskrant interviewt Reinout Oerlemans dit weekeinde. Enkele quotes:

"..We zijn Eyeworks met zijn drieen begonnen. We hadden een goede deal met RTL en konden dus meteen aan de slag. En we hadden geluk met de IQ Test; die konden we gelijk internationaal verkopen. Dat is het mooie in dit werk: als je een opdracht hebt, ben je in business. Je hoeft niet heel veel geld te investeren, het is ons eigenlijk een beetje overkomen.."

"..Een beursgang is…

volstrekt niet aan de orde. We zijn aan het bouwen. We willen een topspeler in de wereld worden. Een beursgang is nooit een doel op zich. Er kan een fase zijn in de groei van het bedrijf dat je kapitaal nodig hebt. Maar dat hebben we een jaar geleden opgelost toen Joop van den Ende voor 30% aandeelhouder is geworden.."

"..John de Mol is weer eigenaar van Endemol. Hij was natuurlijk klant, maar is nu weer gewoon een concurrent.."

"..Wij maakten een datingprogramma voor de TROS en de KRO vond dat dat teveel op Boer Zoekt Vrouw leek. Terugkijkend snap ik dat ook wel. De KRO is een goede klant, dan moet je niet te eager zijn om overal te scoren.."

"..Het is raar in het leven. Wie had nou ooit gedacht dat ik in de rol van Arnie zou passen? Ik had nog nooit geacteerd. De castingmevrouw zag me in Den Haag over straat lopen. Wat zou er gebeurd zijn als ik daar niet gelopen had?.."

"..Het gerucht dat Joop van den Ende het begin van Eyeworks heeft mogelijk gemaakt is pertinent niet waar, hoezeer Joop en ik dat ook ontkennen. Dat steekt me, omdat het gewoon niet waar is.."

Leave a Reply

