'Honorable way out' voor De Mol

Westerloofons_1 Het TV seizoen gaat van start en de kranten puilen uit met interviews en analyses over wat ons te wachten staat. En over wat er gebeurd is. De Telegraaf heeft er zelfs een speciale bijlage over gemaakt. Zo betitelt Fons van Westerloo de deal van RTL met Talpa als een honorable way out voor John de Mol. Enkele quotes:

"..In december heb ik John gebeld en gezegd: ik begrijp dat je met SBS in gesprek bent, maar is het niet nuttig dat wij eens praten? Dat was zeker nuttig. Toen heb ik mijn aandeelhouders gemeld dat hij de honorable way out, een eervolle terugtocht, zocht. Ik mocht met Talpa gaan praten.."

"..we kwamen zaterdagochtenden bij elkaar als de kantoren dicht waren, of bij elkaar thuis, of in advocatenkantoren, in de kelder van restaurant De Goede Gooier in Blaricum – mooi, ik houd wel van dat jongensboekgedoe. Een keer hebben we in London zitten onderhandelen, omdat de RTL top daar toen was. Ik ben er met John in zijn vliegtuig heen gevlogen en toen hebben we…

zitten praten van half acht ‘s avonds tot zeven uur ‘s ochtends. Die nacht was vrij cruciaal. Mijn grote baas Gerhard Zeiler stelde voor Radio 538 niet over te nemen van De Mol. Dat moeten we niet doen heb ik toen gezegd, tv programma’s zijn maar tijdelijk, maar d emarktleider radio was voor mij de parel. RTL moest er wel beter van worden. Alleen de Mol uit de markt halen was zinloos.."

wVerder is in het Volkskrant interview te lezen dat De Gouden Kooi zal verdwijnen, RTL niet de 35 miljoen voor de eredivisie wil neertellen in de nieuwe biedingen, de salarissen van sterren omlaag wil brengen en dat Van Westerloo voorlopig trouw aan RTL blijft en niet Harm Bruins Slot wil opvolgen bij de publieke omroep volgend jaar.

In  een ander interview geeft Van Westerloo aan te denken geen ruzie met John de Mol te verwachten. ..Als minderheidsaandeelhouder benje niet de baas van de organisatie. Dat ben ik..".

9 thoughts on “'Honorable way out' voor De Mol

  1. Via Fons van Westerloo geeft De Mol dus gewoon toe dat hij enorm gefaald heeft???
    Maar dat hij dit heeft willen verdoezelen door een deal met RTL te sluiten! Lekker zo’n CEO die zijn aandeelhouder te kak zet…. Zal De Mol errug blijk mee zijn.
    Kan die Fons trouwens niet gewoon een keer zijn smoel houden en gewoon aan het werk gaan waar ie voor betaald wordt??

    Reply
  2. Nu de deal gedaan is durft hij wel.
    Hij heeft de parels binnen gehaald, anders had hij veel problemen gekregen met de kijkcijfers van RTL want die waren dalende!

    Reply
  3. @Poppie

    Wat voor extra uitdaging is RTL8 dan? Het in de juist volgorde zetten van de herhalingen is toch alles wat ze daar doen? Zelfs Tien scoorde beter en dan overdrijf ik niet eens…

    Reply

Leave a Reply

