Hart van SBS breekt niet

Wa_hartvannederland_3Het waren de publieken die op maar liefst vijf van de zeven avonden de dienst uitmaken in de doelgroep 20-49 jaar. Met dank aan veel Europacup gevoetbal, maar ook aan Koefnoen, Ranking with the Stars en Paul de Leeuw. Ook de bejaardenkanonnen Ivo Niehe en Spoorloos weten massa te bereiken onder de…

doelgroep die de kassa’s van zenders doet rinkelen. Weekaandeel was 29,8%. RTL kon door de week slechts enkele malen de 30% raken. Superzondag was nog een doekje voor het bloeden, maar zelfs op deze dag werd de doelstelling van 35% niet gehaald. Al met al behaalde RTL haar laagste week aandeel in september tot nu toe met 29,8%. De extra zender en versterking in programma’s levert dus nog lang niet het gewenste resultaat. SBS blijft in september boven het gemiddelde van vorig jaar opereren met 26,9%, waarbij Hart van Nederland een aardige bodem in het aandeel is. "Brand in een prullebak in Andijk" verslaat GTST meerdere malen in kijkersaantallen.

Advertisements

11 thoughts on “Hart van SBS breekt niet

  1. “Ruud. Zullen we volgende week even opnieuw kijken met twee voetbal toppers op het menu? En ja Champion Leaugue en Uefa cup zullen de NPO weer een boost geven. Ik denk dat het ‘arme’ SBS het kind van de voetbalrekening wordt. Wat denk jij? :)”

    Wat staat hier selectieve anonieme (gokje SBSer)lezer?

    Reply
  2. Super Sunday zorgt niet voor meer kijkers
    maandag 24 september 2007 14:15

    (Novum) – De eerste Super Sunday in de Eredivisie heeft het televisieprogramma RTL Voetbal niet meer kijkers opgeleverd dan in de weken daarvoor. Dat blijkt maandag uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

    In totaal stemden ruim 2,2 miljoen voetballiefhebbers om 19.00 uur af op RTL. In vergelijking met eerdere uitzendingen was het aantal kijkers zo goed als gelijk.

    De Nederlandse voetbalbond KNVB heeft voor het eerst in de historie van de competitie alle duels tussen de vier topclubs steeds in xc3xa9xc3xa9n weekeinde gepland. Vier keer spelen Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gelijktijdig tegen elkaar op zondag. Dit weekeinde was de eerste ‘Super Sunday’ geprogrammeerd. PSV ontving Feyenoord en won thuis met 4-0. Ajax ging op bezoek bij AZ. De Amsterdammers zegevierden met 3-2.

    De overige Super Sundays vinden plaats op 11 november, 13 januari en 9 maart. Twee keer ontmoeten de clubs elkaar in hetzelfde weekeinde, te weten 15 en 16 december en 2 en 3 februari.

    Met ruim twee miljoen kijkers lukt het ook RTL, dat de voetbalrechten dit seizoen overnam van Talpa, niet het aantal mensen te trekken dat naar Studio Sport keek bij de NOS. Tot twee seizoenen geleden, toen Talpa de rechten opkocht, zaten op zondagavond gemiddeld meer dan drie miljoen mensen voor de buis.

    Reply
  3. Freek wil je het stuk lezen zie url:

    http://web.archive.org/web/20060423212340/http://venturo.web-log.nl/

    Zijn titel: Vogelpoep

    ——————————————————————————–
    Het meest besproken onderwerp in medialand op dit moment is Talpa, of liever gezegd John de Mol. Niet geremd door een veelal chronisch gebrek aan relevante kennis of inzicht in nieuwe media, heeft vrijwel iedereen in de tv-industrie een mening over de ambitieuze maar vooralsnog geplaagde mediatycoon en zijn neefjes. Je kan dan ook geen krant openslaan of een internetsite bezoeken zonder geconfronteerd te worden met de zoveelste xefxbfxbdzie je wel’ tekst over de Mol.

    Natuurlijk riepen de Talpanezen dat gezien de aanvankelijk wat poenerige publieke positionering enigszins over zich af maar daar waar je wel enige expertise mag verwachten blinkt men vooral in de vakpers uit met nietszeggende teksten, ongepaste adviezen en axiomaxefxbfxbds gemiddeld nog groter dan de egoxefxbfxbds van de verantwoordelijke scribenten of diegene die men pleegt te quoten.

    Achteraf kijk je ook dit paard in zijn reet zeg maar. Ik kan me overigens niet herinneren dat al die zogenaamd kenners vooraf hun mening hebben gegeven over de te volgen koers voor Talpa. Enfin, nu de resultaten van Talpa niet erg meevallen kruipen bekende en onbekende lieden uit hun grotten en spelonken om een inhoudsloos vogelpoepje te deponeren op het nog haperende mediavehikel van John de Mol.

    De messen worden nog scherper geslepen want de komende voetbalzomer zal nog verdere erosie aan de mediamachinerie van John de Mol maar ook de andere commercixefxbfxbdle zenders aanbrengen. Al zal RTL met een aantal WK wedstrijden op de zenders de schade beperkt houden. Het volgend TV seizoen echter zal Talpa herrijzen en wel met twee zenders. Het komt goed met Talpa. “Mark my words…”

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s