Soepnel weg om Duitse arbeidsvoorwaarden

Soepnel Bart Soepnel – de man die al 12 jaar hoofd inkoop series en films is bij SBS – verlaat de club. Dat meldt Broadcast Magazine. SBS is overgenomen door het Duitse ProSiebenSat1. En die hebben andere arbeidsvoorwaarden die de fictie inkoper te gortig zijn. Tot nu toe harkte Soepnel bij SBS een salaris van een tonnetje of vier bij elkaar. Bovendien is vier dagen per week werken in Munchen hem ook te veel. De man die het -in eerste instantie elitaire – Net5 van de ondergang redde door onder meer Sex & The City aan te kopen, is door velen al benaderd. Ongetwijfeld door zijn RTL collega’s. Maar voorlopig even geen nieuwe baan, Soepnel gaat voor een zelfstandig adviseurschap.

4 thoughts on “Soepnel weg om Duitse arbeidsvoorwaarden

  1. “Net5 van de ondergang redde door onder meer Sex & The City aan te kopen”

    Sex & The City nam SBS toen toch over van de oude FOX8 boedel??

    Reply
  2. Nou nou bovenstaand stuk is wel erg vrij geinterpreteerd van broadcast magazine…
    Daar staat namelijk dat Soepnel heeft gezegd:
    xe2x80x9cSBS-topman Guillaume de Posch wilde dat ik bleef, maar ik was het niet geheel eens met de beoogde orga- nisatiestructuur. Bovendien werd verwacht dat ik vier dagen per week in Mxc3xbcnchen zou zijn, wat betekende dat ik moest verhuizen. Dat wilde ik niet en dus heb ik ontslag genomen.xe2x80x9d
    Kortom er staat niets over arbeidsvoorwaarden.

    Reply

Leave a Reply

