Nederland1 boert goed

Boerin_jaspers_1De herdertjes lagen bij nachten, en wij hadden effe geen moer zin in de log. U bent van ons tegoed de scores van vorige week. Bij RTL nog steeds de handen in het haar. Nederland1 was groter, ja u leest groter, dan RTL4 op de commerciele bingodoelgroep 20-49 jaar. Dankzij evenementsprogramma’s als de Gouden Loeki, het Sportgala en het Nationale Dictee, maar vooral dankzij de allesverpletterende boeren (2,7 miljoen kijkers) haalde Nederland1 een weekaandeel van 15,9%. RTL4 was tweedes met 15,6%, au! Het totaal van RTL zat op 32%. Bij Nederland3 zat wat zand in de motor, waardoor het totale publieke aandeel 27% was. De SBS zenders doen het rustig aan, de targets zijn binnen voor 2007. De score was 27%. Zo, we zitten in de Kerststand en snurken weer verder.

Advertisements

6 thoughts on “Nederland1 boert goed

  1. Volgens fem business heeft Fons het talpa virus binnengehaald en veel te veel voor zijn beurt gesproken… volgens het blad gaat hij in 2008 gewipt worden. Veel te grote mond en te weinig gepresteerd. In een top 10 van managers op de wip voor 2008 staat hij in het blad op 5. Hij zal het zelf wel niet lezen want hij schijnt constant op vakantie te zijn.

    Reply
  2. FEM Business Top 10: Vallende Topmannen in 2008 met op nummer 5:

    5 – Fons van Westerloo
    RTL Nederland
    Leeftijd: 61 jaar
    Zittingsduur: 4 jaar

    Is het de vloek van Talpa? Sinds RTL de sterrenzender van John de Mol heeft binnengehaald, wil het met de kijkcijfers niet meer lukken. Elke maand wordt er weer een paar procentpunt van de commercixc3xable hegemonie van RTL Nederland afgeschaafd. De Publieke Omroep weet zich steeds beter te profileren als thuisbasis voor de kijker die meer wil dan realityshows en als televisie vermomde makelaardij.

    xe2x80x98Campingzenderxe2x80x99 SBS blijft ondertussen stabiel. Het is een lastige situatie voor politiek dier Van Westerloo. De baas van RTL staat erom bekend geen blad voor de mond te nemen.

    Tijdens de onderhandelingen over de koop van Talpa sprak hij (weer) voor zijn beurt en dat kostte hem aardig wat krediet bij zijn bazen in Luxemburg.

    John de Mol gedraagt zich intussen alsof hij de baas is van RTL Nederland. En Van Westerloo zou azen op de post van voorzitter van de Publieke Omroep wil worden, die komend jaar vrijkomt

    Reply
  3. SBS-groep kijkt terug op succesvol jaar

    De SBS-groep kan met haar drie tv-zenders NET 5, SBS 6 en Veronica terugkijken op het meest succesvolle jaar in de geschiedenis van het bedrijf. De drie stations behaalden in 2007 een gemiddeld marktaandeel van 26,3 procent, wat een absoluut record is.

    Dit marktaandeel betreft overigens alleen de doelgroep 20 – 49 jaar.

    SBS meldt een groei van 9% ten opzichte van het jaargemiddelde over 2006. Veronica spande de kroon door in 2007 in tien van de twaalf maanden een nieuw record te vestigen. De zender sloot het jaar af met een gemiddeld marktaandeel van 6,6%; een groei van 14% ten opzichte van 2006.

    Ook SBS 6 bleef in 2007 verder doorgroeien en liet met name in de tweede helft van het jaar de concurrentie meer dan eens achter zich. De familiezender eindigde het jaar op een gemiddeld marktaandeel van 12,5%. NET 5 wist in elke maand van 2007 gelijk of beter te presteren dan in 2006. De zender sloot 2007 af met een gemiddeld marktaandeel van 7,2%.

    Veronica

    Voor Veronica was 2007 het meest succesvolle jaar ooit. De zender groeide 14% ten opzichte van 2006 en kwam in 2007 tot een jaargemiddelde van 6,6%. In de voor Veronica belangrijke doelgroep Mannen 20-34 jaar behaalde het station het afgelopen jaar zelfs een jaargemiddelde van 8,4%. De crimeseries NCIS , Criminal Minds en Numb3rs haalden hoge kijkcijfers. Ook de films die de zender programmeerde, staan hoog genoteerd in de lijst van best scorende Veronica-programmaxe2x80x99s net als de vrijdagavondprogrammaxe2x80x99s Top Gear en De Grote Beurt .

    SBS 6

    SBS 6 sloot 2007 af met een gemiddeld marktaandeel van 12,5%. De zender wist het afgelopen jaar met name veel gezinnen aan zich te binden. De familiezender kwam in de doelgroepen 35-49 jaar en 6-12 jaar tot hoge marktaandelen. In de doelgroep 6-12 jaar was SBS 6 in 2007 zelfs de best bekeken zender met 12,3%. In augustus en oktober vestigde SBS 6 nieuwe maandrecords met marktaandelen van respectievelijk 14,6 en 13,5%. Naast vele interlands van Oranje zorgde het amusement als Domino Day, Sterren Dansen op het IJs en So You Wannabe a Popstar voor hoge marktaandelen. Ook Peter R. De Vries, misdaadverslaggever, Wegmisbruikers, House, De 25xe2x80xa6 en natuurlijk Hart van Nederland staan genoteerd als best scorende SBS 6-programmaxe2x80x99s van 2007.

    NET 5

    NET 5 presteerde in heel 2007 uitermate constant. De zender sloot elke maand af met een marktaandeel van rond de 7% wat uiteindelijk leidde tot het jaargemiddelde van 7,2%; een groei van 11% ten opzichte van 2006. In de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar wist de zender over heel 2007 zelfs tot een gemiddeld marktaandeel van 11,1% te komen.

    Bron: Broadcast Press

    Reply
  4. Het artikel ”Heibel bij RTL” dat vandaag verscheen in HP/DE Tijd verklaart veel van de gang van zaken bij RTL. Het nepotisme van Fons van Westerloo staat centraal in het verhaal.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s