Oerlemans: bedenken = winnen

ReinoutoerlemansSinds Reinout Oerlemans voet aan land zette in LA, is hij gelijk aan de slag gegaan met de Amerikaanse manier van bedrijfsvoeren. Gexc3xafnspireerd door de MacDonalds medewerker van de maand, schrijft hij nu  een wedstrijd onder zijn personeel uit. Zo meldt de Telegraaf. Wie van de 1300 medewerkers bedenkt de volgende Eyeworks hit?! De nieuwe IQ test, de nieuwe Sterren Dansen op het IJs? Reinout hoopt met de competitie ‘een eenheids gevoel binnen het concern te creeren’. Degene met het beste idee voor een TV Format wint een wel heel bijzondere auto. We hebben zo’n donkerbruin vermoeden wat deze hoofdprijs tot gevolg brengt in het soort formats… Ik Hou van Hol-land? Wie is de Albert Mol? De Reguliersdwarsstraat? Domino Gay? Enfin..

17 thoughts on “Oerlemans: bedenken = winnen

  1. was hij niet een paar jaar geleden met Leo de groot aan het knuffelen ?

    format:
    1>knuffelen naar de top
    2>Als Joop A zegt dan is het ook B
    3>Johnny Come Lately
    4>Heen en Weer
    5>Beter slecht gejat dan…
    6>Albert Treur in de Scheur

    Reply
  2. @Ronald: de actie opzich is prima, maar het winnende personeelslid afschepen met een Fiat 500…? Geef hem/haar dan een paar procentpunt van alle netto opbrengsten, DAN ben je goed bezig. Sterker nog: dan gaan ze nog harder voor je lopen! Want “hoe beter ik het doe, hoe meer ik verdien” werkt in mijn ogen veel beter dan “ik krijg een autootje en verder moet ik mijn kop houden”.
    En laat het 10%-15% zijn, dan nog verdient Eyeworks heel veel geld als het een hit wordt.

    Reply
  3. @mark: dat klopt, maar zo werkt het helaas nog nergens in tv land. Endemol introduceerde een shre revenue al eind jaren 90. Maar ja dan moet je werknemers wel het gevoel geven dat hun idee niet vervolgens in andere vorm, dus weg poen, wordt gebruikt…..

    Reply
  4. echte ziener die ronald ter voert: “dat klopt, maar zo werkt het helaas nog nergens in tv land” dus gaan we het ook maar niet veranderen he ronald, zo vervelend, verandering en vernieuwing..!

    Reply
  5. is die Ronald ter voert niet de eindredacteur van Broadcast Magazine? Lekker onafhankelijk als je hier Endemol zit af te vallen. Als ER van zo’n blad moet je dat soort dingen niet op een web-log gooien. triest!

    Reply
  6. @thoam: hahaha, wat een typische reacties hiero….Ik heb er totaal geen moeite mee om mijn mening online te ventileren, sterker nog ik schrijf voor een aantal blogs en daar schuw ik mijn mening ook niet. Onafhankelijkheid is juist je niet laten meeslepen in wat een nadre wil….Afijn…wie is triest vraag ik em af…
    @lekkerdan: jammer dat je alleen maar met een negatieve blik te kijken…

    Reply
  7. Toen ik bij Eyeworks begon werkte er een man of 10. heb er 5 jaar gewerkt en veel programma ideen ingediend. Was allemaal niets vonden ze maar toen ik weg was zijn er 5 uitgevoerd en op televisie. Laatste idee wat ze ten uitvoer hebben gebracht is dat programma in Italie waar mensen een nieuw leven kunnen winnen. Bedacht door mij naam “win een nieuw leven”noemde ik het. Nu gewoon ander naam en kijkcijfer hit. Trap niet in die fiat, Reinout heeft die vast gratis bij de aankoop van zijn nieuwe ferrari gekregen!

    Reply
  8. Kan ik niet zeggen: kan je me toevoegen op je msn? Ik heb zoiets ook mee gemaakt

    Eyeworks en endemol.

    Wellicht dat we iets samen tegen hun kunnen beginnen of ze moeten nu netjes schoonschip willen maken. is dit een officiele uitnodiging.

    Reply
  9. Autootje met sterallures. Daar doen wij het niet voor. Al is het een betere beloning dan Sanoma Uitgevers pleegt te doen. 2500 louzy euri kun je in je kontzak steken als je met het big idea komt voor ‘s land’s grootste mediabedrijf.
    Is misschien een leuk programma voor Arnie: big idea contest, sponsoring vanuit ministerie economische zaken…. ohh nee, dat doet de overheid ook al niet meer.
    Hand me the keys boy!

    Reply
  10. Fuck ik heb volgens mij twee leuke programma’s uitgewerkt.
    En dacht ze te slijten aan die Oerlemans maar voor dat bedrag of fiat geef ik het nog liever aan de plaatselijke omroep, als het dan wat word heb ik er tenminste nog lol van.

    Reply
  11. @kan ik niet zegge en alexf
    wou vragen wat jullie dan ingediend hebben,een algemeen idee voor een programma(wat niet/nauwelijks te beschermen valt,en waarbij stappen ondernemen tegen eyeworks danwel endemol zinloos is)of hadden jullie je idee al helemaal uitgewerkt tot een duidelijk format waarbij het idee tot in de puntjes uitgewerkt is (waarbij bv de presentator het decor opdrachten interactie met kijkers etc etc allemaal is beschreven)dit is namelijk wat beter te beschermen….

    Reply

Leave a Reply

