Beste Avro,

Goor_geerBeste Willemijn Maas,

Graag wil ik je om een gunst vragen. Sinds enige tijd hebben wij Gordon Heukeroth in de RTL stal rondlopen. Maar er zijn wat verschillen van inzicht over het programmabeleid ontstaan tussen de heer Heukeroth en mijzelf. Ach, laat ik eerlijk zijn, ik wil gewoon van ‘m af.

Gezien zijn latente interesse in een functie bij de AVRO, dacht ik gelijk aan jou. Jij zou hem prima een rol kunnen geven in AVRO programma’s als Spoorloos Verdwenen of Koefnoen. Bij wijze van hoge uitzondering zien wij af van een transfersom. Sterker nog, wij zijn bereid bij te betalen.

In afwachting van je snelle reactie,

Met vriendelijke groet,

Erland Galjaard, programmaleider RTL4

6 thoughts on “Beste Avro,

  1. Beste Erland,

    Wij zijn niet gexc3xafnteresseerd in geld. Geld hebben we genoeg, en anders worden de eventuele tekorten wel aangevuld vanuit de staatskas. Zo makkelijk gaat dat bij ons.

    En wat Gorden betreft, die hebben we toch liever niet in onze stal. Hij staat niet echt garant voor kijkcijfers. En dat is toch waar het allemaal om draait. Ook bij ons, of moet ik zeggenxe2x80xa6.. juist bij ons. Ook al mogen we dat niet hardop zeggen natuurlijk. Ha ha. Ik wil wel dat dit onder ons blijft!

    Misschien dat IJsland meer interesse heeft. Een soort Barter. Zij nemen Gordon en de gewone burger hoeft zijn spaartegoeden niet terug. Lijkt me een faire deal, toch? Zal dit vanmiddag met Wouter Bos opnemen. Zit toch bij hem om te kijken of hij ons spaartegoed van 35 miljoen bij Icesave kan loskrijgen. Want ja, wij zijn natuurlijk geen xe2x80x9cgewone burgerxe2x80x9d, wij zijn de AVRO. En anders moet de belastingbetaler voor die 35 miljoen maar opdraaien toch?

    Nou Erland tot de volgende keer. Ennexe2x80xa6.. doe je de groeten aan Wendy? Ze had ons bijna betrapt gisteravond!

    Groet,

    Jouw Willemijntje

    Reply
  2. Beste Willemijn,

    Ik begreep via mijn manager dat er een mogelijkheid is om over te stappen naar de AVRO. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik hiermee ben! Ik kan niet wachten om mijn creativiteit in te zetten voor jullie programma’s. Al jaren droom ik ervan om de uitzendingen van Opsporing Verzocht tot een waar kijkcijferkanon te maken, door het in de studio live zingen van een gevoelig lied na elke moordzaak. Misschien kunnen we ook per zaak een speciale tekst maken om het nog persoonlijker over te laten komen. Commercieel ook interessant; denk b.v. aan een album met Gordon’s beste uit opsporing verzocht! Wat mij helemaal leuk lijkt is om naast Nelleke als razende reporter in het land op zoek te gaan naar echte kitsch, is toch hilarisch? Zullen we snel even verder kletsen? Ik denk nu al aan een optreden bij het Prinsengrachtconcert, een gastrol in ER (die kunnen jullie vast wel regelen toch?) en een nieuw programma; Op zoek naar…Gordon? Gaat de redactie van Andermans Veren nog bellen? Toedels & lieve enthousiaste kusjes! Jouw nieuwe Ster. p.s. Dank voor je discretie en begrip in deze zaak, zo zie je maar weer, had nooit met mijn baas het bed in moeten duiken.

    Reply
  3. Lieve Erland,

    Krijg zojuist een mail van Gordon. Zijn ideexc3xabn zijn al net zo slecht als zijn kijkcijfers. Dit moeten we niet willen.
    Ik denk dat we toch nog creatiever moeten gaan worden om die man te dumpen. Bij een andere zender onder brengen wil ik niet op mijn geweten hebben. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan. IJsland heb ik al laten varen. Wouter Bos vond het ook al geen goed idee. Misschien deporteren naar Duitsland. Ja ik ben bereid ver te gaan in deze kwestie!

    Ik weet het anders ook niet meer. Misschien moeten we het er vanavond nog maar eens over hebben tijdens ons xe2x80x9cwekelijks overlegxe2x80xa6xe2x80xa6..;-)xe2x80x9d.

    Willemijntje xxx

    Reply
  4. Lieve Willemijn,

    Zojuist Vera nog even gesproken, ook zij ziet in Gordon geen geschikte presentator voor Per Seconde Wijzer. Ook de VPRO zag niet direct iets in het idee om hem Zomergasten te laten doen. I am running out of ideas baby. Wat vind je van de optie om zijn homokanaal te sponsoren via een spook BV-tje? Of marktplaats.nl inschakelen? Te koop hysterische en door en door verwende homesexueel, tegen elk aannemelijk bod.
    Heb jij Joop nog te pakken kunnen krijgen over de Village People-musical?

    Zie je vanavond, dan klesten we even verder. Kus, ook namens Wendy. E.

    Reply
  5. Geachte Erland Galjaard en Willemijn Maas,
    ik zie toch een nieuwe mogelijkheid voor Gordon want die gaat toch een eigen zender beginnen om GAYRTL RTL-PINK als naam te gaan gebruiken. Of een nieuwe slogan voor de Avro “In de Avro daar in zit die goed”? Als gordon inderdaad daar heen (NOT) gaat verhuizen.

    Mischien kan rtl en Avro wel producties leveren voor RTL-PINK.
    Zoals de Avro die het toepasselijke:
    1>sterren Show gaat brengen
    2>De op of er onder
    3>Toppers Pop of dan wel TOP POP

    Rtl kan dan bijdrage aan:
    1>Klussen met de Zussen
    2>Gezwicht voor een nicht
    4>Planten programma over Vinger planten etc

    Nou Goor tijd voor je plannen uit de kast te halen en uit te voeren.

    Hierbij mijn bijdrage aan deze SPEKtakel genaamd gordon.

    Groet
    Alexander Futselaar

    Reply

Leave a Reply

