De V van Veel te laat

Nrc_next20frontpage20picHet PCM concern blijft je verbazen. Zo zijn deze dinosaurussen van papier altijd te laat met alles. Een gratis papieren krant als vierde partij introduceren. Ja DAG! Of de aankoop en verkoop van een paar noodlijdende radiozenders ver na een etherverdeling (Arrow). Deelname in een zender van Harry ‘Lingo’ de Winter werd ternauwernood voorkomen. Zo is ook het laatste plan van de heer Broertjes – hoofdredacteur met een grote H – weer opzienbarend. Broertjes wil nu haar eigen familie aanvallen. "Geinspireerd" met een grote G door zusje NRC Next wil Broertjes nu ook een ochtendkrant op jongeren richten. Het gaat V heten. Zelfde als NRC Next, maar iets progressiever of zo. Allemaal onderzocht uiteraard. Er zitten wel 500.000 jong hoog opgeleiden op zo’n krant te wachten. Een krant zonder dat saaie ‘olkskrant’  erbij volgens Nico Dijkshoorn. Het moet toch niet gekker worden. Alsof ze bij SBS naast Net5, nog een Net5 gaan neerzetten met de naam N voor jonge vrouwen. Maar dan net even anders natuurlijk. Maar het kan met een grote K, dat we het helemaal verkeerd gezien hebben met een grote V..

Advertisements

6 thoughts on “De V van Veel te laat

  1. dat hele PCM is niet te geloven,laten zich lekker uitwonen door APAX, nemen alleen maar verkeerder beslissing, en het aanvallen van een eigen product is ronduit belachelijk te noemen

    Reply
  2. Dank je rob, NRC is ook van PCM…. dus wat is je punt? Unilever heeft ook 2 wasmiddelmerken, en wat is het alternatief? afschrijven van alle drukpersen? Krantenbedrijf is het beste in krant maken, dus zolang daarmee wordt verdiend: doen. Nog los natuurlijk, van alle blunders buiten de uitgeefwereld, daar zijn ze tot nu toe kansloos.

    Reply
  3. Zoveel kranten als PCM (AD, NRC, NRC Next, Volkskrant, Trouw) heeft Unilever echt niet. Bij grote bedrijven is het eerder een tendens om minder merken te gaan voeren dan meer. Less is more en zo. Ik wens je echter veel plezier thomasz, met die berg papier

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s