BeSPOTtelijk [upd]

Pinoccio_paul_3Hallo mensen van de media, even opletten! De poolkappen smelten niet. Terrorisme is geen gevaar voor de samenleving. De oplage van dagbladen gaat verdubbelen. Smurfen komen uit de waterkraan. Aan het einde van de regenboog staat een pot goud. En op televisie is er geen – wij herhalen – GEEN fragmentatie gaande. Het wetenschappelijk propoganda instituut van de verzamelde televisie-exploitanten SPOT heeft namelijk geconstateerd dat de top 20 zenders nog steeds 90% van de kijktijd pakken. Aldus berekend door Paul van Niekerk (foto), directeur SPOT. Dus helemaal niets aan de hand. Dat de kijkdichtheid van GTST in doelgroepen bijna gehalveerd is sinds 2004 is maar een incidentje. Of wat dacht u van de kijkdichtheid van Top 20 programma’s die sinds 2004 met 18% is gedaald. Puur toeval. Gewoon massaal zendtijd in blijven kopen mensen, en daarna snel weer doorlopen.

[update] De kijktijd neemt onlangs dit evenementenjaar (EK,OS) tot en met oktober 2008 AF in de leeftijdsgroepen tot 50 jaar in vergelijking met het ‘normale’ jaar 2007. Maar we herhalen: ER IS GEEN SPRAKE VAN FRAGMENTATIE OP TV.

Advertisements

5 thoughts on “BeSPOTtelijk [upd]

  1. Stichting ter Promotie en Optimalisatie Televisiereclame. Need I say more….?

    Als je preekt voor eigen parochie mag jokken en sjoemelen met cijfers blijkbaar volgens Paulnokkio.

    Reply
  2. wanneer wordt er een deal gesloten met kabel bedrijven zodat zij hun kijk gedrag online kunnen gooien dan weten we meteen wie er gelijk heeft.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s