Week van de sluipmoordenaar

Rtl8_sluipmoordenaarHet was een afgrijselijke week. Het Belgische drama veroorzaakt door een compleet gestoorde op vrijdag resulteerde in grotere kijkersaantallen voor de diverse journaals en nieuwsrubrieken. Die extra kijkers hadden ze natuurlijk liever niet gehad. Het was ook de week waarin Remko van Westerloo zijn RTL8 een sluipmoordenaar noemde: "RTL8 is een sluipmoordernaar. Ik wil die zender vanuit de luwte langzaam op stoom laten komen. In de doelgroep vrouwen 35-49 jaar doen we het vele malen beter dan Comedy Central, Discovery of MTV". Afgelopen week was het marktaandeel van RTL8 2,2% (20-49 jaar). Inderdaad groter dan Comedy Central, MTV, Discovery, AT5, Animal Planet, Het Gesprek, Eurosport, Omroep Fryslan, TV Flevoland, TV Oranje, Al Jazeera en RAI Uno. Uiteindelijk verpletterde de bronstige boeren op Nederland1 echt iedereen met 3 miljoen kijkers. Eindstand van de week: RTL 30,7%, Publieke omroep een knappe 30,7% en SBS sukkelt er nog steeds een beetje achteraan: 24,9%.

Advertisements

5 thoughts on “Week van de sluipmoordenaar

  1. “In de doelgroep vrouwen 35-49 jaar doen we het vele malen beter dan Comedy Central, Discovery of MTV”
    Hoe erg als je een RTL-zender met deze woorden nog een beetje uit de verf probeer te laten komen. Nog erger natuurlijk om je zender als programma directeur ‘een sluipmoordernaar’ te noemen. Waar zijn ze mee bezig in Hilversum? Moeten ze echt alleen maar oorlog voelen? De beste resultaten bereik je als je een ophoudt met oorlogje spelen en gewoon een leuke zender gaat bouwen. Heeft die van Westerloo dan niets geleerd van zijn Talpa avontuur?

    Reply
  2. HAHAHA, sluipmoordenaar!! Ik moet een beetje denken aan die scene in Jungle Book waar de olifanten een ‘sluipoefening’ gaan doen op zoek naar de tijger in het bos. Dit kun je toch niet serieus nemen?

    Reply
  3. 818.000 Live and cooking schaam je!

    Tijd voor een opfrissing nieuwe decor nieuwe presentatoren nieuwe leader nieuw programma.

    Reply
  4. Pfff… tijd voor, ook bij TV zowel commercieel als PO, tijd voor OBAMA-style -> CHANGE
    Vooral van mensen achter de schermen; wat een slap gel..!! Allemaal
    REMko maakt i.i.g het eerste deel van zijn naam waar !

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s