Peter R pest Bert van der Veer de tent uit

Petervsbert_3Eindelijk weer eens een goed gesprek op televisie. Op Het Gesprek. De zender doet zijn naam weer eens eer aan dus. De formule: zet twee mensen die elkaar niet kunnen zien of luchten tegenover elkaar voor een gesprek. Bush tegenover Bin Laden, Geert Wilders tegenover een imam of Bert van der Veer tegenover Peter R de Vries. Tijdens het gesprek zie je zo’n beetje het water in de glaasjes bevriezen. Gesprek begint meteen al top. Van der Veer meent te weten dat hij De Vries ooit liet gaan bij RTL omdat hij zijn programma te duur vond. Onzin, roept de Vries, ik heb helemaal niet met jou gepraat maar met Pieter Porsius en John de Mol die een coup pleegde door De Vries samen met Willibrord Frequin en Robert Ten Brink naar SBS te verhuizen. Daarna komt er weliswaar alsnog een gesprek op gang. Maar na een half uur trekt van der Veer het niet meer. En kapt ie de uitzending af. Peter R de Vries: Bert van der Veer is niet mijn kopje thee. Pakt u er zelf even een kopje thee bij en kijk hierrrrr naar deze talkshowkraker.

Advertisements

9 thoughts on “Peter R pest Bert van der Veer de tent uit

  1. Het idee is iets genuanceerder Ruud, plaats een elkaar vooraf niet bekende interviewer en onbekende gast in een studio. Loopt het niet zorg dan dat je gasten kan ‘verversen’ of ruil de interviewer voor een ander. (Meerdere uitzendingen achter elkaar, je begrijpt!) Zorg voor wat tegenstellingen, weliicht voorspelbare frictie maar dit gaat nergens over. BTW vraag die gabber Hendriks van je eens waar dit formatidee vandaan komt bij gelegenheid. Diefstal zoals zo vaak….

    Reply
  2. Verhaal van peter r de vries klopt wel, uit woede heeft de Mols destijds drie sterren onder de kont van rtl vandaan getrokken

    Reply
  3. Hebben ze wel over het boek van de Vries gesproken?
    Of anders over die genante kansloze vertoning van van der Veer met z’n nieuwe liefje bij DWDD??

    Je zal maar de vers aangetrokken sales meneer zijn voor deze vage zender waar geen weldenkende adverteerder z’n marketingbudget aan wil spenderen….

    Reply
  4. opvallend dat niemand reageert op de aantijging van treur dat dit zijn format zou zijn. er wordt nog steeds wat afgejat in de televisiewereld. ik heb zelf een procedure tegen endemol lopen

    Reply
  5. @slachtoffer van formatdieven: waar zegt Treur dat het zijn format is? Hij stelt alleen dat het “diefstal” is, meer niet. Goed lezen!

    Reply
  6. Mark, het staat er niet zo expliciet maar ‘slachtoffer van formatdieven’ heeft gelijk, het is mijn idee en dat kan ik uiteraard aantonen. Verbaasd me niets dit. met een ‘burn rate’ van een miljoen per maand moet je wel stelen. 😦

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s