Optimist

Optimism_2Geachte heer/mevrouw, in Adformatie 33/34 las ik dat Gorilla op zoek is naar een Optimist (M/V). Bij deze kan ik u meedelen dat ik de ideale kandidaat ben. Als er voor iemand het glas altijd halfvol is, dan ben ik het wel. Ook de herfst heeft zonnige dagen zeg ik dan altijd maar. Ik vind de nieuwe single van Gerard Joling helemaal top. Ook het vertrek van Gordon uit de Toppers zie ik als een win-win situatie. Voor het Nederlandse publiek. En voor hem zelf. Rust is goed voor zijn diabetes, reumatoxc3xafde artritis en chronische bronchitis. Natuurlijk heb ik ook een zeer zonnige blik op ontwikkelingen in reclame, marketing en media. Zo vind ik dat het je met het richten van snoepreclame op kinderen tussen zes en twaalf jaar nog tekort schiet. Je kan kinderen niet vroeg genoeg confronteren met de lekkere dingen des levens. Daarom pleit ik al jaren voor narrowcasting systemen in kraamkamers. Ook het politieke voornemen betreffende het beperken of afschaffen van STER reclame op publieke zenders is een uitermate kortzichtig plan. Tijdens programmaxe2x80x99s als Knevel en van den Brink zou ik heel graag meerdere malen een beroep op het toilet willen doen. Het ontbreken van …

programma onderbrekende reclame ontneemt mij xe2x80″ en met mij, vele Nederlanders xe2x80″ zoxe2x80x99n moment. Verder zou product placement toegestaan moeten worden bij de publieke omroep. Waarom mag Nederland niet weten dat je dat pak van Andries Knevel zo bij de Otto kan bestellen? Uiteraard ben ik het eens met uw stelling over kranten. Het verdwijnen hiervan is een zege voor het milieu. In uw advertentie vraagt u verder naar overige relevante ervaring als optimist. Als voorbeeld noemt u het overleven van een vliegramp. Ervaring genoeg zou ik willen zeggen. Zo word ik al tijden lang door een drie turven hoge bejaarde voorzitter van een publieke omroep in wording belaagd in de nationale media. En guess what? Ik word er ontzettend vrolijk van. En nog beroemd ook! Verder draai ik mijn hand niet om voor een regenachtige week met mijn schoonmoeder in een Centerparcs huisje. Kortom, voor mij is het zo klaar als een klontje. Voor u ook neem ik aan. Daarom hoor ik graag per welke datum ik in dienst kan treden. Ik ga er blindelings vanuit dat een aandelenconstructie een gegeven is. In afwachting van uw opgetogen reactie, vriendelijke en zonnige groet.

Column Adformatie 17 september 2009

2 thoughts on “Optimist

  1. Ik ben helkemaal niet gek, ik ben een optimist.

    PS Ieder mens is een geboren optimist, het enige wat sommigen in de weg staat zijn frustraties. Klinkt simpel, is het ook.

    Reply

Leave a Reply

