Christian

Van_thillo_3Er is een verstandige Belg opgestaan. Eentje die zegt waar het op staat. Een man die gewoon eens even vaststelt dat Nederland achterloopt op het gebied van multimedia. Zo, pak aan. We hebben het hier over  de baas van De Persgroep, Christian van Tillo. Hij is niet de Belg die verdrinkt omdat hij zijn waterfiets op de standaard wil zetten. Of de Belg die zijn kippenhok isoleert met dubbel gaas. Nee, deze man zegt zinnige dingen. In het interview met dit blad zet hij bijvoorbeeld even PricewaterhouseCoopers weg als een stelletje kleuters.  Vanwege dat slecht onderbouwde rapport over de toekomst van de media . Omdat ze bijvoorbeeld internetradio als oorzaak van dalende radiobestedingen bestempelen. Van Thillo, eigenaar van Q Music, heeft gelijk. Internetbeluistering beslaat slecht enkele procenten van de totale luistertijd. Het zijn juist grote groepen kleinere adverteerders die compleet afhaken. 1-0 voor van Thillo. En nu PWC weer met die betweterige radiospotjes van ze. Bij VTM laat hij grote adverteerders gerust…

vertrekken richting SBS als ze meer korting willen. Hij weet dat er minder tubes tandpasta van het schap vliegen zonder inzet van VTM. Dat hij echt een bovengemiddeld IQ heeft blijkt uit zijn uitspraak waarin hij zich afvraagt wat Wakker Nederland in Godsnaam in het publieke bestel moet doen. En zo gaat het maar door. Hij zet in xc3xa9xc3xa9n keer journalistiek Nederland te kakken door zich af te vragen waarom de papieren krant niet relevant is met 3,7 miljoen exemplaren per dag. Dat doet hij ook met de mededeling dat er nog nooit een medium verdwenen is. Deze man is de beste reclame die een krant zich maar kan wensen. Van Thillo is ook heel duidelijk over PCM. Daar zitten teveel mensen. En die gaan er dus gewoon uit. Want is er geen ruimte voor failures. Geen gepolder meer. Alles moet kloppen. Punt.  Het is wel moeilijk om uit de mond van een Belg te moeten horen dat xe2x80x98intransparantiexe2x80x99 niet thuis hoort in dit vak. Gelijk heeft hij wel. Maar daarom is dit dus een bijzondere Belg. De Eddy Merckx van de media. Wat een verademing. Met van Thillo was Scheringa nooit failliet gegaan. En had Borsato nooit zijn post ontvangen in een bakkerijmachinefabriek. Van Thillo is het manneke dat de media in Nederland wakker piest. Hij is de tiende bol in het Atomium. De mayonaise op de friet. Christian van Thillo, welkom in Nederland!

Column Adformatie 29 oktober 2009

Advertisements

5 thoughts on “Christian

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s