Week van afscheid

DitwashetnieuwsAllereerst nog even de scores van week 50 die u hier vorige week moest missen. SBS zit nog steeds in de hoek waar klappen vallen: 25,8% op 20-49 jaar, waar Publieke Omroep 29,2% bij elkaar voetbalde en RTL op 30,2% eindigde. Dan naar de afgelopen week. We namen afscheid van Philip Freriks. De Journaalrezel die u troch geruime trijd zo acht ronden, eh, zo rond achten heeft vermaakt. Het leverde op vrijdag 300.000 kijkers meer op dan de vrijdag daarvoor. Ook afscheid van Dit Was Het Nieuws door 1,5 miljoen kijkers. Weer een intelligente move van de TROS directie. Benieuwd of Powned nog met een opgevoerde versie hiervan gaat komen. Opmerkelijk was dat het RTL Kerststerrencircus net aan een miljoen kijkers trok. Een blokje kaas en wat pinda’s gaan op zaterdagavond blijkbaar niet samen met Umberto Tan in een strak glimmend pakje hoog in de trapeze. De Gouden Loeki trok 1,3 miljoen reclameliefhebbers die Heineken zagen winnen. En dat is wel een hele fraaie Philip Freriks-overgang naar de weekcijfers op de flappendoelgroep 20-49 jaar. RTL een mooie ronde 30,0%.  Publieke Omroep en SBS ex aequo op 27,6%.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s