Nog een keer uitleg voor John de Mol

John_molAfgelopen vrijdag zaten de 50-plussers John de Mol en Johan Derksen zomaar ineens te klagen over adverteerders in het programma Voetbal International op RTL7 (kijk hierrrr vanaf minuut 54:00). Belachelijk dat die adverteerders zich met name op 20-49 jarigen richten. Johan Derksen – niet bepaald een wandelende reclame voor zijn sponsor Gillette – zegt dat hij en zijn andere naar looprekken uitkijkende medeburgers toch echt veel CD’s kopen. En ook veel naar de schouwburg gaan. Wakker worden Derksen, doe es even kijken naar de top 10 van meest adverterende branches. Het vreemde is dat John de Mol het hee-le-maaaal met Derksen eens is. De Mol verdenkt zelfs adverteerders op deze manier de prijs voor tv reclame te drukken. Een verklaring voor deze Einstein-theorie blijft jammer genoeg uit. Een verklaring voor het waarom van 20-49 jaar hebben we wel. John, lees deze nou nog es een keer goed door. En word nou lid van Omroep Max!

Advertisements

10 thoughts on “Nog een keer uitleg voor John de Mol

  1. sorry maar ik ben het inhoudelijk niet met je eens en een aantal feiten kloppen niet, zeker in het artikel in de link. Kijk eens naar de groei in 20-24 jarigen die nog thuis wonen en veelal ook maar beperkt boodschappen doen. In deze groep heeft 60% de positie ‘kind in huishouden’.
    De gemiddelde leeftijd van vrouwen die voor het eerst moeder worden ligt rond de 30 jaar. Ter vergelijk, in 1970 was dit gemiddeld iets ouder dan 24 jaar.
    Daarom verschuift ook de leeftijd van de empty nesters, het begint niet meer bij de 50 jaar. Ruim 55% van de groep 50-54 jaar bevindt zich in een meerpersoonshuishouden met kinderen, dus is nog geen empty nester.

    Reply
  2. Hebben we het idd eerder over gehad. Stukje link is bijna 4 jaar oud. Wel kleine verschuiving, maar ook aan conversie denken. In grote lijnen klopt het totaalverhaal nog steeds wat mij betreft.

    Reply
  3. Wat betreft de ‘bovenkant’, helemaal eens dat je dit met ‘conversie’ kan afdekken. Wat betreft de ‘onderkant’, interessant is als je kijkt hoeveel 20-24 jarigen daadwerkelijk interessant zijn als ‘boodschapper’ zijnde (en dan heb ik het niet over de specifieke jongeren producten)en wat het kost om deze wat ‘lichtere tv kijker’ te bereiken, of het niet interessanter kan zijn deze groep op een andere manier te bereiken en dus ondergrens op 25 jaar te stellen. Ik vind dat je een verschuiving qua leeftijd wel mee moet nemen en de ‘wetten’ van 15 jaar terug, toen alles ongeveer BDS 20-29 jaar was, niet automatisch moet continueren.

    Reply
  4. Derksen en De Mol haden volstrekt gelijk met hun observatie. Over voetbal werd ik niet veel wijzer van hun gezamenlijke optreden, maar op dit punt was het programma in orde. En er zaten veel goede grappen in.
    Ik denk dat Ruud de Langen harder aan een looprek met wielen toe is dan Johan Derksen of John de Mol. Wat een vervelend en arrogant web-log is dit toch. Ik kom er gelukkig nooit meer, behalve als iemand me terloops attent maakt op de stuitende inhoud ervan.

    Reply
  5. Hee, is Notermans weer terug? Zoals gewoonlijk weer een hoop getetter en werkelijk nul komma nul inhoudelijke argumentatie. Kom op Nooterboom, heb je nou nog een beetje inhoud of niet?

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s