Au voor SBS, hoera voor Pownews

Jackass_gepowned Een avondje steengrillen is ook niet meer wat het geweest is. En dus kan je beter thuis op de bank voor de buis gaan hangen. Dat doen we dan ook massaal. Op vrijdag was het weer The Voice of Holland waar 2,9 miljoen voor thuisbleven. En voor de real life soap van TVOH op woensdag zitten er ook weer een miljoen. De zaterdag stoomt ook prima door met 2,7 miljoen kijkers voor Ik Hou van Holland en 2,2 miljoen voor Ushi en Loesie (wel een klein half miljoentje minder dan de week ervoor, maar ach). Allemaal op RTL4 natuurlijk. Wel hingen Joop van den Ende zijn favoriet Oh Oh Cherso en Expedition Robinson een beetje terug op donderdag. Maar nog steeds genoeg om de avond te rulen. In de tussentijd zien we op de kantoren van SBS alleen maar zwaar beslagen ruiten de laatste tijd. Tina Nijkamp gooit al haar hoop op Peter Rrr de Vries, Groeten uit de Rimboe (1 miljoen deze week) en Prins zoek vrouw. Die moeten SBS uit de modder trekken. Mocht SBS er niet uit komen, kunnen ze altijd nog voormalig kapitein Fons van Westerloo inhuren, die weet namelijk precies hoe het moet. Morgen kan RTL in ieder geval de vlag weer uithangen als ze weer een record kunnen aankondigen voor het oktober aandeel. SBS zal niet te scheutig zijn met persberichten. Ook de publieken lijden mee als het gaat om kijkers onder 50 jaar. Nieuwkomer Pownews begint inmiddels op gang te komen. Paul de Leeuw kijkt jaloers naar de cijfers van Dominique Weensie en de zijnen. Pownews profiteerde op dinsdag en woensdag wel stevig van de aanzuigende werking van Studio Sport met Eredivisievoetbal. Daardoor kwam het op woensdag zelfs tot 694.000 kijkers die zaten te wachten om Feyenoord weer op zijn bek te zien gaan. Op donderdag en vrijdag hadden  – de na het Pownews geprogrammeerde - Gayest show ever en het EK Korfbal duidelijk minder zuigeffect. De marktaandelen voor Pownews op mannen 20-49 ab1 zijn behoorlijk serieus en zeer selectief te noemen en raakte deze week al bijna de 20% en vorige week een keer 17%. Daarmee lijken de televisieamateurs voortgekomen uit Geenstijl wel een toegevoegde waarde voor het bestel. Daar waar Ochtendspits van WNL een bejaardenmagneet is die zo bij Omroep Max kan worden ondergebracht.

Advertisements

5 thoughts on “Au voor SBS, hoera voor Pownews

  1. Oktober 2010. RTL4 heeft 22,3% op de doelgroep 20-49. SBS heeft als ZENDERGROEP 23,2% op de doelgroep 20-49. Dat is geeneens pijnlijk meer te noemen. Dat is dodelijk.

    Reply
  2. De SBS Groep is nu zelfs zover dat ze al meerdere maanden geen persberichten meer uitsturen over hun maandscores. De kijkcijfers tonen wel aan dat er grenzen zijn aan hoever een zendergroep zich kan laten uitwonen door zijn aandeelhouders. De directie van SBS Nederland was weliswaar een zeer bereidwillige bottom voor de mannen uit Duitsland, maar de rek is nu echt wel uit de sluitspier. Het begint behoorlijk pijn te doen.

    Reply
  3. Het grote trappen naar beneden is begonnen bij SBS. Iedereen heeft het gedaan. Producenten, webredacties, vormgevers, zenderstemmen, persvoorlichters en account managers zijn de schuldigen aan het instorten van de kijkcijfers. De topmanagers natuurlijk niet. Na een paar borrels in Club Panama hoor je de meest bizarre verhalen van de mensen die er werken. Zo motiveer je het personeel ook niet om je te helpen de boel weer drijvend te krijgen. SBS was uniek in de collectieve vechtlust van de medewerkers. Maar daar is bitter weinig meer van over.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s